inga valpar

Nej det blev ingen parning, får vänta till vårens löp.
Inte vart det bättre av att Elvie fick livmoderinflammation.
Hon var pigg på måndagen.
På tisdagmorgon: först ut o pinka sen åt hon sin frukost som vanligt, efter det så går hon alltid in o lägger sig i sin bädd en stund. när jag vid 9 tiden tog ut dom igen så såg hon ledsen ut, gick långsamt med hängande huvud, tog in henne och tempade, 40,6 grader, ringer Strängnäs och säger att jag tror hon har livmoderinflammation och får komma direkt.
Efter prover och röntgen konstateras det att jag har rätt, vetten säger att det är i tidigt stadium
men det blir operation och livmodern plockas bort, köper en medicinsk body ( hatar tratt) till henne.
Nu är hon pigg och förstår inte alls varför hon inte får röra sig som vanligt ❤.
Men detta betyder att jag kan återigen lägga alla planer på sobelvalpar på hyllan.
 
Hos veterinären
 
fint ärr efter operationen
 
hemma i sin säng igen
 
ha en fortsatt skön söndag
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0