snart november

Tiden springer verkligen iväg. I övermorgon är det 1 november. Det har ju tack o lov varit ganska varmt, men stackars Sara har ju ingen päls nu efter att ha haft valpar så det blir snart till att ta fram täcket till henne, för tempraturen kryper neråt, imorse när jag åkte hem från jobbet så frick jag skrapa rutorna på bilen, brrrr Vi har ju bestämt att minska ner på hundfronten, Sara, Kitty,Toya och Nelly ska vara kvar, Tiill helgen så åker Fia och Joker på prov till en varsin familj, jag hoppas verkligen det ska gå bra och att de ska trivas, Deras nya liv blir en kontrast till det dom är vana vid, där det finns mycket mer egentid för dom. Just nu har vi besök av en tidigare avkomma, lilla Annie 7 år, För henne blir det tvärtom, att umgås med släktingar 24 timmar om dygnet kan vara väldigt tröttsamt när man är van vid lugn och ro :) men hon verkar nöjd och glad, hon busade även med lilla galna Nelly ute. Nelly är jätteduktig på koppelpromenaderna, tidvis så sitter hon innanför min jacka, häromdan tog vi så lång tid på oss så det började skymma när vi var en bit hemifrån, så det slutade med att jag fick lyfta upp henne och nästa småspringa hem, man är ju van att gå vid en viss tid på em men nu när vi ställt om klockorna så måste jag backa den tiden eftersom mörkret kommer tidigare. Ryggen har värkt under veckan, först förstod jag inte varför, för Nelly är inte tung att bära, men jag har ju köpt nya kängor/skor, och då brukar min rygg protestera, så nu måste jag skaffa tjock sula att lägga i dom. Kittys päls har kommit tillbaka, men om jag vågar anmäla till stora Stockholm återstår att se :) ha en skön höst

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0