hektisk helg

Så är då snart även denna helg slut och om några timmar är  det dax för jobb,
Tommy har nu fått vikariat på Alcro vilket är en stor glädje,
Jag hjälpte Anna o rasta hennes 3 flattar i fredags,
så det vart bara 1,5 timmes sömn innan jag stack upp till henne, jag hade ju ingen aning om vem som var vem men vi knallade iväg ut i skogen, testade o ropa ett av namnen men när alla 3 vred huvuden o tittade på mig med blicken vad vill du så gav jag upp.
efter den skogsvändan så var det hem o käka lite innan våra skulle ut, jag orkade då inte pulsa lika mycket i snön så då vart det att jag gick en bit på vägen.
Hem igen o sen åkte jag för o hämta Tommy  på jobbet,
när vi på kvällen hade ätit o hundarna fått sitt så var det omöjligt o hålla sig vaken, sov ett par tim efter maten, sen försökte jag hålla mig vaken men kvart över 9 så slocknade jag igen, hörde inte när Jögge kom från jobbet men vaknade en halvtim senare o då var han hemma :)
så på lörd morogn så var man upp halv 7, pigg
när pink o frukost var avklarad så vart det frisering av tassar o klor
på fredagskvällen så lyckades Krille sno åt sig en del av  Fias mat
så när vi gick ut i skogen så valde jag att  på första rundan lämna Kitty och Fia hemma och lät de vuxna få kämpa lite i oplogad snö, ett straff till Krille men de hade så kul o jag fick ont i benen så jag vet inte vad jag ska kalla det :P
 nästa vända vart kortare men ville ändå gå en sväng till innan vi åkte iväg,
Hade bestämt att vi skulle på Täljerevyn, Jögges bror är ju med där (Torbjörn Westerberg)
Har så stor lust o åka ner till Hedlandet o köpa hundväskan jag såg,
men det funkar ju ändå med att jag har bälte utanpå jackan o stoppar in Fia där emellanåt,
så idag har jag o de andra hundarna avverkade 4 km medans Fia bara behövde gå 1,5 km :)
Under eftermiddagen började jag kamma Sara, hon fäller som ett såll, sen vart det frisering av Kittys öron,
nedan Sara och delar av hennes pälshög
 
Kitty och Fia busar
 
Krille kommer springande
 
Nu vankas det middag :)
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0