årsmöten

Igår var vi in till Nykvarn för NYKK hade årsmöte,
vi har c:a 127 medlemmar i klubben och ungefär 27 tappra hade tagit sig dit,
Sture Engström som utsågs till mötets ordförande berättade att STOKK hade haft årsmöte och av de 18000 medlemmar hade bara runt 20 tagit sig dit , känns lite tråkigt då alla gärna vill ha en klubb att gå till när de känner för det och har tid, men att "offra" 1,5 tim per år till ett möte går inte,
En av STOKKS lokalklubbar har lagt ner, det är Skogås
trist, hoppas våran lever kvar, nu i ny anda med ny styrelse, man kan behöva röra om i grytan ibland för o få en nytändning
och så har nu skett i NYKK.
Tyvärr är det ju alltid brist på instruktörer, och nu när så många går en utbildning och sen väljer att ha egen kurs gör ju inte saken bättre.
Kan ju erkänna att alla dessa nya som egentligen inte har någon större erfarenhet skulle ju inte jag vända mig till,
vet inte hur man kan ta sig an  uppgiften o lära andra när man är ganska ny som hundägare och sen har gått nån kort utbildning 
eller är det så att dagens unga nyutbildade instruktörer har snabbare hjärna en vad en annan har, ungefär som dagens teknik och bilar är mycket snabbare nu än vad det var förr ??  
 
Nåväl, nästa fredag är det dax för nästa årsmöte, nu i sheltieklubben, det brukar vara välbesökt eftersom det är specialutst dagen efter, så många kommer på fredagen, sover över på hotellet / vandrarhemmet och sen går på utst på lördagen, det är i Vilsta Eskilstuna så jag åker hem o sover, det är bara 6 mil ungefär,
Det börjar bli dags o bada dom som jag har anmält, tyvärr är det både Joker och Krille som är storpälsade, Kitty går ju lätt o bada hon har ju inte så mycket ännu, men det får bli helgens problem :)
Nu är det dax o fixa mat sen är det sängläge en stund inna man ska halka iväg till jobbet igen,
vet att februari är en månad där allt väder kan dyka upp, men.... JAG ÄR ÄNDÅ LESS PÅ SKITEN, NU FÅR DET SLUTA SNÖA
när jag sluter mina gröna så ska jag drömma om våren o värmen
kram

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0