Avelskonferans

Igår morse, drog jag iväg för att först hämta upp Barbro i Jakobsberg, sen for vi vidare till Upplands Väsby där årets avelskonferans som sheltieklubben höll i skulle hålla till, var på plats straxt efter 8,
Enligt listan var det 127 personer anmälda, men några få fattades, de flesta uppfödare men även några "vanliga" sheltieentusiaster hade sökt sig dit, kul med så mycket sheltiefolk :)
Curt Blixt föreläste om BPH, vilket var extra kul eftersom jag redan gjort det med Joker.
Lunch och incheckning på rummet, som låg på sjätte våningen, jippi, jag som INTE gillar o åka hiss, nåja Barbro åkte med mig så jag var trygg :)
Efter lunch föreläste Per Jensen som är Etolog om hundens betéenden
Sen vart det lite statistik av Terese om vad som hänt sen den förra konferansen och lite skadestatistik.
efteråt vart det grupparbete, kul o sitta i smågrupper o diskutera, arbetet skulle sen redovisas.
på kvällen vart det middag, jag som inte gillar starkkryddat fick skölja ner varje matbit med vatten för hungrig var jag men chilimarinerad hjort var lite häftigt för mig, sen snack o skratt o lite dricka,
eftersom man skulle upp tidigt så fick man se till o va i säng skapligt också ( nåja, före midnatt iallafall)
idag var det frukost mellan 7-8 och vi var på plats i tid
kl 8 startade vi igen och idag var det Catharina Linde-Forsberg (www.canirep.com) som föreläste.
Jag har gjort en del noteringar som jag ska läsa igenom.
Har träffa många trevliga människor under helgen, kul o träffas o prata.
Såg att några fotade får väl se om några kort läggs ut någonstans.
Har inhandlat en ny borste till hundarna, en Mason Pearson :)
Jögge o Tommy har haft fullt upp med hundarna hela helgen.
Nu är man ganska seg, tur att jag tog semester inatt,
ska nu sjunka ner i soffan o bara softa

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0