Vår??

Vi har haft plusgrader till o från och nu känns det som om våren är på väg,
så skönt eftersom jag är så frusen av mig.
Vad har hänt sen sist då?

Ja, våran underbara älskade Norpan Revärens Boarili-Bounty har fått gå över regnbågen bro



1998-08-10   2012-02-16
R.I.P.
Du lämnade ett stort tomrum efter dig
och kommer alltid vara saknad ♥♥♥


Förra helgen hade vi besök av Krille - Sara dottern Quincie,
Hon ville bli lite friserad på tassar och bakom öronen inför utställning





Igår var vi på utställning i Vilsta Eskilstuna, årets första sheltiespecial.
Jag hade 2 anmälda Joker och Krille.
Startade tidigt för att först hämta Barbro.
Vi var på plats vid 8 och började med en promenad så pojkarna fick göra ifrån sig ordentligt,
Det finns härliga promenadstråk runt Vilsta.
Hanarna skulle börja med juniorerna kl 9, Joker går i unghund o Krille i öppen, tror det var nästan  20 hundar i varje klass, mycket shelties var det överallt, härligt :)
MEN vilken tid det tog, Tyvärr tyckte den engelska domaren inte om Jokers uttryck så där gick det inget bra, tur att Krille är söt, han fick Exellent (tjohoo)  och gick vidare till konkuransen, men där vart vi oplacerade.

Krille blir friserad kvällen innan :)

Såg sen resultaten från alla grupper och 2 av domarna var riktigt hårda i sin bedömning, de delade ut flera S vilket tycker jag är i det hårdaste laget, men jag är tack o lov ingen domare.
Nästa utst är väl Västerås i slutet på april, får se vad vi anmäler.
Nu är det dax att ge sig ut i den sköna solen, än är det nollgradigt men det blir väl bättre.
Det är ju söndag så ikväll är det jobb igen, men innan dess så ska vi njuta av dagen :)

Måste ju lägga in en bild på Krilles sistfödda söta dotter "Tia"  Grundstens Bästa Tia

Mer info om henne finns på Maries hemsida :  http://marieosindie.blogg.se/

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0