Jul & Nyår

Ja så har då julen varit och nyår på gång.
Vi firade som vanligt julen först hos farmor (min svärmor) och eftersom hon har planer på att flytta så vart det den sista där. Tommy köpte en ny videokamera för att föreviga det hela.
medans vi åt lunch där så fick hundarna vara hemma,  jag var ute i skogen med dom innan vi åkte så dom skulle hålla sig lugna, vill inte lämna pigga hundar.
På em var vi hemma Jögge, jag , Tommy Sofie, Chris Rickard och Paulin
Fia envisas fotf med att hata koppel, jag provar med alla möjliga varianter men än har jag inte hittat nåt bra.
Hon ser så rolig ut när vi kommer hem igen, så fort vi går in genom grinden och jag tar av henne halsbandet så börjar hon stutsa och hoppa på bakbenen överycklig över att vara fri <3
 
Varje år brukar vi bygga en snöskulptur, i år så började Sofie och Chris på juldagen, men det var fortf lite kallt så de gav upp, men de sa att det skulle blivit en pingvin, så dan efter så fortsatte jag och Jögge att bygga, när höjden var klar så fick Jögge fortsätta med flinliret så här vart det :
 
 
 
Tyvärr så gjorde tövädret att han nu gått sönder, men vi får väl bygga nåt nytt när vädret tillåter.
sitter och tittar på gamla skulpturer vi gjort under åren :)
Här är en från 2009
Jag har ingen ordning i datorn så det kommer o ta tid innan jag hittar de andra :)
På nyårsafton är vi hemma, förhoppningsvis så är det fler än vi som skippar raketer så man slipper oroa sig för rädda hundar, vet ju inte hur Kitty och Fia kommer att reagera.
Kitty är anmäld till sin första utställning, en valputst. i Sollentuna 12 januari, Fia behöver mer tid så henne väntar jag med,
Jag är väldigt nöjd över Kittys utveckling, hon ser jättefin ut och jag är glad att jag äntligen har en ny blå som ser lovande ut.
Har fortf inte besämt mig för vem jag ska para Sara med, suck, men jag har väl lite tid kvar o fundera :)
har efter många år utan börjat spana på en sobel, har hittat en kombination som jag gärna skulle vilja ha en från, men de är inte födda än. så risken finns att det inte blir nåt nu heller.
Ska iallafall iväg o ögonspegla Joker och Sara utanför Enköping hos Björn nästa måndag, hoppas det inte blir skitväder då, har visserligen tagit ledigt på kvällen men det är inte kul o köra ändå,
Sen får vi se om Krille får dambesök i januari, skulle  va kul.
Nu ska jag ut o städa bort lite skit från tomten, de jag missat när det snöade som värst börjar dyka upp, lika bra o få bort det innan nästa snöfall, för inte lär det vara slut än.
GOTT NYTT ÅR
och varma kramar
Anki
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0