April

April är ju som vanligt en månad av ömsom vinter ömsom vår och det är ingen skillnad iår heller.

Har haft ett längre uppehåll i bloggandet, all inspiration försvann när vår älskade Nemo somande in.
I mitten på februari så lät vi ju Norpan somna in.
Sen en eftermiddag i början på mars så vart Nemo konstig, det gick så fort, han somnade in här hemma i min famn, troligen hjärnblödning
åhh vad det gjorde ont.
Då hade jag ingen lust att fortsätta med hunderiet.
Men att leva utan mina älskade sheltiesar går inte.
För tillfället är det bara 4 st här hemma, Dessan, Joker, Harry och Krille,
Sara är hos Paula och väntar ( förhoppningsvis) smått,
efter den kullen är hon våran.
Sen har vi tingat en valp hos Törnlunda, ett barnbarns barnbarns barn till Norpan  ♥
En liten trf fik som vi kommer o kalla Emma,
Vi ska hämta henne om ungefär 1,5 vecka.

Egna valpar återstår o se om det blir några,
hoppas vi kan få några till sommaren på Dessan,
men den som lever får se.
Nu har även forden blivit en hundbil, vi sa ju att volvon skulle vara det, där har vi grindar/lastskydd och solskydd.
Men nu har vi satt in solarplexus i forden också och i helgen var jag till Västerås och köpte grindar, hade turen o hitta en annons på billiga oanvända Jeppegrindar till våran modell, nu ska dom bara på plats också.
Och som vanligt när jag är ute o åker så åkte jag vilse, trots att Tommy hade GPS på mobilen påslagen,
men jag lyckades alltså ändå svänga på ett ställe där vi skulle ha fortsatt rakt fram o sen var vi ju helt fel ute naturligtvis.
Nåväl till slut lyckades vi komma fram iallafall.


Kollar nu upp om det finns nån tid för BPH till Harry och Joker.
Nykk är ju en av dom klubbar som gör det.

Förhoppningsvis så ska Krille få roa sig snart,
det är dambsök inplanerat.
Nästa helg är det utställning i Västerås
Krille och Joker är anmälda,
Vi har stopp i vårat avlopp så det blir väl till att åka in till Sofie för o bada herrarna så de är fina till utst.
Hon har varit snäll o ställt upp med tvättstugan nu när vi har problem, det är guld värt,
hennes och Rickard duschar har också blivit flititgt använda :)

Så fortsättning följer.............
kram Anki


Kommentarer
Postat av: Jennie,Frasse,Eragon & Alvin

Åh, jag beklagar förlusten av Nemo.

Vad hemskt att inte kunna göra något & det gick så fort.

KRAM KRAM

2012-04-25 @ 01:54:55
Postat av: Marie G

Så trist när våra älskade hundar lämnar oss:(



En liten liten tröst i bedrövelsen är ju att lilla Emma snart livar upp:)



Lycka till med henne & Lycka till på kommande utställningar med "pappa" Krille & Joker!



Kramisar från Marie med Sheltieligan

2012-04-27 @ 09:54:22
URL: http://marieosindie.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0