höst

Tiden rinner verkligen iväg, vart tog september o oktober vägen?
Krille har haft dambesök, så om 8 v så hoppas vi på smått på Kennel Grundsten :)
Dessan har löpt klart, ingen parning där, vi väntar till nästa löp,
Krille hade lite svårt att acceptera att hon löpt klart men till slut så insåg han väl det, nu en vecka efter avslutat löp så visar plötsligt Harry väldigt stort intresse av att para sig med Dessan, undrar varför, hoppas det inte betyder nåt dåligt, men jag ser inga flytningar eller känner nån lukt så förhoppningsvis är det Harrys näsa som är snurrig.

Vi har fått nya grannar ett par hus bort över vintern, dom hyr ett hus där ägaren bor i Italien under vinterhalvåret,
inte förstår jag hur man kan välja o bo här bara över vintern, men herrn i huset stoppade mig i morse när jag gick förbi med hundarna, han frågade  ( på engelska) om jag pratade engelska efter att ha bekräftat att jag kan litegrann så berättade han att dom hyrde huset och frågade sen om jag själv eller om jag visste nån som kunde vara hundvakt åt deras hundar om dom ville åka iväg över en dag, dom hade en malteser och en dvärgsnauzer, jag sa att jag bara är det åt mina egna avkommor men att det finns ett hundpensionat i Nykvarn som heter Basta.
Inte var det lätt att komma på alla ord på engelska och jag kom bla  inte på vad hundpensionat heter på engelska,
väl ute i skogen skrattade jag åt konversationen :D
Är så djupt imponerad av all svamp (höstkantareller) som till och med jag hittar i skogen, Jögge var med häromdan när jag gick iväg med hundarna, pekade ut var det fanns för Jögge sen fortsatte jag o Tommy med hundarna en sväng och när vi var på hemväg så" plockade" vi upp Jögge igen

Annars är det lugnt här ( som vanligt)
Tycker dagarna bara rinner iväg, att vardagarna gör det är ok, men jag vill gärna ha längre helger.
Nästa helg åker Barbro o jag iväg till Åland en tur, skönt o komma iväg en sväng. Sofie åker till London på torsdag så under helgen blir Jögge o Tommy ensamna med dogsen.
Om ett par timmar är det åter dags att dra sig till jobbet, får väl slappa lite till innan dess.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0