Sommar

Idag är det äntligen lite svalare ute, igår var vi ner till Stallarholmen och tittade på Vikingafestivalen, kul o se, tyvärr vart det inte så länge eftersom min ständigt återkommande förkylning var i sitt esse just då,
Det var spelemän :


En kör :



Lek:


och mycket mer.

Innan vi åkte dit så fick hundarna en kort promenad i värmen och även nya märjben
gott gotti gott gott:


Jag har nu fått färdigt min rabatt som jag planerat, den skulle innehålla Löjtnandshjärtan,
lika många som antalet vuxna shelties som vi fått tagit bort, det vart 8 st, dom ser kanske inte så mycket ut för världen just nu men jag hoppas de tar sig,
dom kallar jag nu för mina änglahjärtan

På annat håll i trädgården så har sorkarna roat sig, tyvärr så har de då tagit död på några häckplantor och även träd.
Runt körsbärsträdet som är så gott som dött har jag en liten rabatt där några plantor inte mådde så bra efter sorkarnas gångar under, nu har jag försökt att återställa det, får se om jag-plantorna eller sorkarna vinner
så här ser den ut just nu iallafall:


Nu ska jag ta en sväng med hundarna innan det ev regnet kommer, Det åskade o blixtrade när vi var i Stallarholmen igår men då kom inget regn där, men hemma hade det tydligen kommit en skur.

Kommentarer
Postat av: Marie G

Gillar dina Änglahjärtan:) Själv har jag en Ängla vägg i hallen:)

Ha det bra hälsar Marie med sheltieligan

2011-07-08 @ 21:47:35
URL: http://marieosindie.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0