Snart :)


Smulan börjar bli tjock, o det är mer än en vecka kvar, undrar hur många det är därinne.

Efter frukosten så satte jag mig o klippte allas klor och  borstade igenom dom.
Annars är allt som vanligt, man äter, sover och jobbar o den övriga tiden pysslar man med hundarna.
Skrattade åt lilla kaxiga Quittra igår, hon är så stöddig mot Harry, hon biter honom i benen ( hon når väl inte högre)
och då blir han sur o morrar och öppnar munnen för att varna henne, men då stoppar hon in hela sin nos i hans mun precis som hon säger: jag är inte rädd för dig, sen biter hon honom i benen igen :)
Idag i skogen var hon lite svårfångad, dom sprang lösa när jag ser folk på långt håll, försöker snabbt koppla upp alla, men hon känner att jag blir stressad så hon springer åt andra hållet, samtidigt så ropar dom att jag kan gå åt deras håll, mera stress, jag ropar tillbaka snart, efter mycket om och men så får jag på alla koppel, och dom kan passera, 2 st med en varsin schäfer och en med vad jag tror var en finsk spets, mina var så upp i varv så jag fick inte tyst på dom,
när dom passerat fortsatte jag gå men nu fick dom vara kopplade, lite senare kommer 2 ryttare (Anna och hennes man som har Trix) då tar jag dom lite åt sidan igen o låter som passera, men då var dom minsann tysta, så hundar i skogen är inte ok men hästar är det!!!!!!!! Suck.

Smarta jag som borstade igenom hundarna innan jag gick ut i skogen, av det syntes inte ett spår när man kom in,
dessutom fick jag återigen skura golvet, jag är glad att det töar för jag orkar inte med kylan, men det är inte roligt med skitiga hundar.
Vill ha sol och blåst så det torkar upp fort ute.
Nu ska jag slappa på soffan en stund

Kommentarer
Postat av: Marie G

HOPPAS det är många valpar & att allt går bra:) Håller tummarna!

Ha det bra hälsar Marie & Sheltieligan

2011-04-02 @ 17:01:39
URL: http://marieosindie.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0