kattjakt

Morgonpromenaden vart ett uppvaknande för både mig o hundarna,
 Jag och hundarna hade bara hunnit några hundra meter när en katt kommer utrusande från en tomt,
mitt framför mig o hundarna ( som var kopplade) hinner bara tänka puckade katt som rusar ut framför mig sådär
så kommer en stor hund rusande efter, den är så upptagen av att jaga katten så den sneglar bara lite snabbt på oss utan att sakta in, dom försvinner ner på nästa tomt och jag börjar gå framåt för o se var dom tog vägen, men bägge är borta, jag hinner väl ett par meter till innan jag vänder mig om och tittar bakåt, där står hunden 7-8 meter bakom mig och glor på oss, den har med andra ord tappat bort katten, jag ryter till åt hunden att gå hem, antagligen låter jag så fly förbannad så den gör ingen ansats till att närma sig mig, utan börjar trava hemåt 
för o hålla koll så gick jag parallellt med den och när den kommit in på sin tomt så började den och deras andra hund att skälla på mig, återigen ryter jag till, fast nu var det lika mycket till mina som svarade de andra, tyvärr kom ingen människa ut  och meningen var att jag skulle ringt dom men jag får ta det imorgon, den hunden var även på rymmen förra vintern och klippte då ett råddjur, kan ju säga att katten klarade sig, den satt vid en husgavel när jag gick hem.
Har haft väldiga problem med datorn, vi håller på o lurar för fullt med problemet.
Har nu ikväll roat mig med att klippa Jögge,
och nu måste jag fixa valparnas öron, 
på Quittra ser det ut som om hon har kraftig sidovind  hela tiden :)
Jokers öron är fortf lite tunga, iallafall det ena,
Häromdan när vi var ute o  gick med de små så fick de för första gången hälsa på andra raser,
en Cavaljer och en Whippet, inga fegisar där inte, men både Joker o Quittra undrade varför Whippeten såg så konstig ut, ingen päls, pinnsvans och ganska långa ben oj vad dom nosade, cavaljeren var inte lika intressant.
Snart dax o krypa upp i soffan o kolla in NCIS :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0