lördag

Nyligen hemkommer från kursen,
det är ett några hundar där  som Nemo är rädd för,
tyvärr känner ju hundarna av det så då blir det istället att de vill ge sig på honom
vilket resulterar i att han blir ännu räddare, suck
Han skötte sig iallafall bra ändå.
I början på veckan lyckades vi stöta på en orm i skogen,
jag hann inte se om det var en snok eller huggorm
( eftersom det tydligen finns huggormar utan sick-sack mönster)
jag hade precis passerat den ( utan att se den) när jag hörde den fräsa, det var Maja som orsakade fräsandet eftersom hon nosade på den,
det gjorde att jag skrek till för jag ville att Maja skulle gå bort men mitt skrik fick istället de andra hundarna att komma, så när jag väl viftat bort hundarna så var ormen borta.

Har hunnit plocka 2 färstingar på hundarna,usch.
imorse tror jag alla  hundarna lyckades dra med sig alla torra kvistar hem efter skogsvändan,
det vart en ordentlig genomborstning innan man kunde släppa in dom, förhoppningsvis så kanske några fästingar som inte hunnit satt sig följde med borsten också,
fick föresten hem min klotrimmer i veckan, så igår satt jag med den och filade ner klorna, annars tar jag ju sandpapper efter jag klippt, men nu tar vi till trimmern istället
Nedan en bild på Dessan ( t vänster) och Smulan

Kommentarer
Postat av: Ninni

Huggormar och snokar skiljer du enklast genom att snoken har två gula fläckar, en på var sida om huvudet. Vi har mycket huggorm här neråt.Grå/bruna till nästan svarta. Detta beror på var de bor. Bor dem i sandiga marker brukar de vara gråaktiga eller bruna. Allot för att de ska smälta in i sin omgivning. Tur att ingen av dina hundar kom till skada. De är så läskiga tycker jag, ormarna alltså.

Kram från mig!

2010-05-09 @ 13:37:07
URL: http://www.queedys.se
Postat av: Jennie

Tur ingen kom till skadanär ni mötte ormen.

Fästingar är oxå otäcka små kryp. :(

Söta damerna är på bilden.

Kramis

2010-05-14 @ 00:17:27
URL: http://frassehero.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0