hemskt

Igårmorse kom ena grannen över och sa att en stor hund just tagit ett rådjur på deras tomt,
de röt till åt hunden så den släppte,
men när rådjuret sprang iväg så kom det bara till nästa tomt där den tog sig över staketet,
tyvärr så följde hunden eftert och fortsatte slakten där,
rådjuret hade inte en chans, hon beskrev hunden frågade mig om jag visste vems det var,
jag ringde upp ägarna och jovisst, hon hade varit på rymmen på morgonen,
så de fick komma ner o ta rätt på den döda bocken och städa upp blod och päls.
Det som skrämmer mig är att om den rymmer fler gånger och kommer till våran tomt,
kommer den då att ta mina hundar?
för de kommer ju också att springa ifrån hunden av rädsla precis som rådjuret gjorde.

Vi har under veckan tagit bort en massa snö som ligger längs med staketet, så inte hundarna ska gå över,
det är ju så mycket snö så staketet syns ju inte,
förrut sprang de ju i gångarna vi gjort,  men nu går de upp o springer ovanpå.

Sen läste jag i en annan blogg att de förlorat sin sheltie, den hade blivit påkörd av tåget,
usch det är så hemskt när sånt händer.

Här ligger hundarna utslagna nu, vi har varit ute i skogen i nästa 1,5 timme, de fick delvis pulsa i snön,
skrattade åt Smulan som kämpade med att följa Tommy när han sprang i djusnön, han sjönk ju ner och Smulan försvann ner i hans fotspår flera gånger eftersom hon envisades med att var bakom honom,
Harry ( som vart 3 månader igår) vart under den tiden buren av Jögge, vilket förståss inte var populärt,
men han fick gå där det var lite planare.
Vi träffade på flera som var ute och alla vart ju naturligtvis charmade av Harry och bara måste hälsa :)
Han är så härlig, för när man lyfter upp honom så blir han så mjuk och go,
men när han är på golvet/marken är han en kaxig vilde :)
Nu är snart helgen slut och till kvällen kallar jobbet igen!!

Kommentarer
Postat av: Jennie

Jag hörde om slakten! Hemskt & jag förstår dina tankar! :(

Kanske dags att höjja staketet en aning...



Vad tror ni om en promenix innan snön geggat ner allt? Jag läste inlägget i min blogg & handlerträning lät skoj!



Kram

2010-03-08 @ 21:06:19
URL: http://frassehero.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0