student och kursavslutning

Igår tog Tommy studenten, Rickard gjorde det ju för några år sen
så nu är det bara Sofie kvar och hon gör det på onsdag,
är så stolt och lyckligt över mina barn
Nu har vi röjt undan en del "skräp" som ligger överallt, men det finns mycket kvar :(
så tippen blir en välbesökt plats framöver 
Jag ska snart åka iväg med Nemo på kursavslutning,
det har gått så fort,
Alla momenten sitter inte helt ännu ( inte utan dubbelkommando) men det kommer,
Nemo har börjat fuska när vi kör fritt följ, han tror varenda gång att vi ska köra ställande
så han saktar in i tron om att jag ska säga stå, så nu blir det till att träna annat, men  det är iallafall ett moment
han deffenitivt kan :)
Nu får vi se om det blir tävlingslydnadskurs till hösten eller om jag hoppas en termin o tar ungdomarna istället,
kanske kan få Jögge o gå med Harry :)

Började räkna på hur många gånger vi gått på kurs på Nykk,
tror vi är uppe i 12 gånger :)
en del av dom har gått 1 gång, andra 2,
det har  varit valpkurser, allmänlydnad, allmänlydnad fortsättning och agilitykurser
Vi har varit med sen starten, då var vi på en gräsplätt mitt emot nuvarande område,
ingen klubbstuga o man hade medhavd fikakorg
Det är kul på kurserna och man träffar likasinnade samtidigt som man får både pli på sin hund och de får socialträning.
Även om jag på -80:talet gick en gedigen instruktörsutbildning,
så är det inte lika kul att träna ensam.
Jögge har jag fått att gå några valpkurser, men annars är han den som hjälpt till att fixa med det mesta på klubbområdet, Det är en få skara som har varit händiga där
det har ju varit allt från att fixa i ordning klubbstugan till att fixa med området, belysning, staket, fixa o renovera agilityredskapen  m.m  m.m. 
En eloge till Jögge o de andra som gjort allt så fint :)
/Anki

Kommentarer
Postat av: Marie G

Lycka till på kursavslutningen! Självklart ska du satsa på tävlingslydnaden, då kanske vi kan träna ihop:)

Ha en bra lördagskväll!!!

2010-06-05 @ 15:58:26
URL: http://marieosindie.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0