vatten och värme o Semester

Tjohoo va skönt det är med semester :))
Ja nu fungerar vattenpumpen, Jögge fick byta backventilen i sjön,
så här vattnas nu hej vilt,
En som bara älskar vattenspridaren ( en sån där som går fram o tillbaka) är Sara, hon var lika hopplös förra sommaren,
hon ställer sig under den och nafsar lite efter vattnet sen står hon bara o njuter när vattnet regnar över henne,
sen knallar hon runt till andra sidan när den går över o gör likadant, fick hon skulle hon säkert sova under den också,
Här en lycklig Sara


Odågan Harry är svårare att fånga på bild,
oftast ser det ut så här:


Men ibland stannar han till o undrar vad jag vill


Och har jag tur så kan man få med hela honom


Men sen är det full fart igen


Tänk att man inte bara kan få vara glad,
när man nu fått vissa saker att funka så går nåt annat sönder,
varmvattenberedaren som inte alls är speciellt gammal har börjat läcka :(
 som om inte det räckte så har det nog runnit ut så pass mycket vatten att golvet måste bytas under den,
och dessutom så dog forden när Jögge o Tommy skulle från Power Big Meet igår, dom lyckades ta sig så långt så dom kom över Strängnäsbron, där fick jag åka o hämta dom och bogsera hem dom,
kan ju säga att det är såååå tråkigt att krypa fram i c:a 3 mil, en sträcka som tar ungefär 25 min tog igår 1,5 timme, nu är forden dumpad hos Micke på verkstaden,
Så för att se det positiva i det hela ( vilket man måste) så är det en jäkla tur att vi har semester o inte behöver 2 bilar :)
Vi hade besök av dottern med sambo igår, dom har nu bott i sin nya lägenhet i 1 vecka och trivs jättebra,
Innan bogseringen igår så var jag ner till Hedlandet o tittade, köpte några ljus som dom kan ha på spiskransen, dom har faktiskt en stor öppen spis i vardagsrummet men den går i daxläget inte att elda med,
men hyrdesvärden har sagt att han ska försöka få igång dom :) hur nice är inte det :))
nu ska jag fortsätta njuta :)



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0