söndag

Idag var det riktigt behagligt när det bara var -8.
Det vart några km pulsande i skogen men sen sa magen stopp.
Häromdan var det -23 grader, brr :(

Memea Mohlin ska ha en föreläsning i Nykvarn den 26/1,
vi ska gå, kan vara intressant. 
jag har aldrig lyssnat på henne eller läst nån bok.
För oss som är medlemmar i Nykk är det gratis, för andra kostar det 100 kr,
Mer info finns på
http://www.nykvarnslokalakk.se/

Sheltieklubbens stockholmsdistrikt har planerat in en tematräff: parning & valpning i februari,
också intressant som man måste gå på.

Sen är det Vilsta 27/2,  funderar på att anmäla Dessan,
jag vet att konkuransen är stenhård och Dessan har precis gått över i juniorklassen
men det är smällar man får ta.
Annars har det varit lugnt här, Dessan har inte hittat på nåt ofog konstigt nog,
men det kommer, kan inte tänka mig att hon helt plötsligt skulle ha blivit normal :D
fast normal var kanske fel ord,
idag när Nemo sprang emot henne så tittade hon först på honom sen flög hon upp i luften som katter gör
med frambenen spretande rakt ut åt sidorna innan hon satte fart efter honom,
hon uppträder även som en katt när hon står o stirrar ner i snön och sen kastar ner tassarna på den fläcken hon glodde på, vad vet jag det kanske är nån mus eller nåt under snön men jag tror inte det,
vad ska det bli av den lilla damen till slut??? nåja, lycklig verkar hon vara iallafall :)
Nu ska jag glädja henne lite mer med tandborstning :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0