Dessan löper

Nu har Dessan blivit stora damen och löper för första gången.
Kallt har det varit igen också, igår morse var det -23,4, och när hundarna var ute första gången så
skulle både Maja och Dessan envisas med att hoppa ut i djupsnön o bajsa, bara huvudena syntes
och vad händer,
när de var färdiga så hade de fått kramp, så jag fick hoppa ut o lyfta upp dom på altan, suck

imorse fick de först en grundlig genomborstning, sen gav vi oss ut, först avverkade vi i rask takt 4 km på vägen,
sen gav vi oss ut på isen, där släppte vi hundarna,
det var väl 40 cm snö där och det äcklig var att när man trampade igenom snön så var det vattnigt,
jag var livrädd för att vi skulle trampa igenom, och jag fattar inte hur det kunde vara så,
det har ju varit hur kallt som helst i evigheter,
så vi vek av och gick upp på land lite innan våran tomt och fick iställt pulsa i djupsnön,
hundarna fick verkligen jobba, det såg jätteroligt ut,
och jag lovar att vi hade mjölksyra i benen när vi kom ut på vägen
Nu längtar jag till fredag när vi ska hämta hem Sara :)

Kommentarer
Postat av: Jennie

Märkligt att det var så blött ute på isen, har ju verkligen bara varit köldgrader! ;)

Djupsnö är skoj att gå i, man blir så härligt trött i benen... NOT!

Kramis

2010-02-01 @ 18:30:21
URL: http://frassehero.wordpress.com
Postat av: Ullis

Nu ska jag vara lite fröken (eller iaf skryta lite med mina naturkunskaper...) snön på isen fungerar som en värmefilt och tinar därmed lite av översta islagret vilket resulerar i blöt sörja... :)

2010-02-04 @ 12:20:55
URL: http://www.tranrikets.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0