snö snö snö

Man är väl lite galen när man ger sig ut på promenad i ovädret,
iallafall såg minen ut så på de bilister jag mötte,
för vi fick hålla oss på den oplogade vägen,
och varje gång det kom en bil så hoppade vi upp på snövallen :)
fast när bussen kom så skulle jag dra med mig hundarna på andra sidan vallen tänkte jag
men när jag trampade ner där så försvann hela mitt ben,
man skulle behöva sätta vimplar på huvudet på hundarna så man hittar som i all snö :D
Snön yrde åt alla håll o kanter men skam den som ger sig,
Norpan fick dagen till ära ha täcke på sig, hon börjar ju bli lite gammal,
sen försökte jag styra henne så hon gick i bilspåren.
Provade även att spraya hundarna med balsamspray,
lite snöbollar fastnade det men jag tror det funkade ganska bra, har inte testat förrut.
Efter drygt en timmes traskande var det skönt o komma in.

Efter mycket velande hit och dit så anmälde jag till slut Dessan till Vilsta,
hon är ju fortf omogen och har precis gått in i juniorklass men det får bära eller brista.
Nu längtar jag till fredag :)

Kommentarer
Postat av: Jennie

Vilken syn det måste ha varit!! ;)

Vimpel är nog ingen dum idé Anki...TESTA!



//Jennie

2010-02-03 @ 19:00:00
URL: http://frassehero.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0