GLAD PÅSK

Vet att jag inte är nån hejare på att hålla bloggen uppdaterad,
men det händer faktiskt inget här, Inga löp, inga valpar och kurserna har inte börjat än.
Jag har nu betalt in anmälningsavgifter för Nemos och min fortsättningskurs i lydnad,
den avverkas som vanligt på Nykvarns KK.

När frukosten och morgonens sysslor var avklarade så begav sig jag o hundarna ut i skogen en timme ( Jögge jobbar)
Hundarna går ju lösa en del av sträckan och då blir det extra bus, men eftersom jag inte hade någon lust att bära Harry sista biten hem så gick jag passiv när dom var lösa, vilket Harry tyckte var skittråkigt så han fick frispel och for lite tvärs o kors för sig själv tills han fick med sig Dessan.

Trots att det bor en hel del hundägare på området så såg vi inte till en kotte, bara det dom lämnat efter sig,
är så less på dom som inte kan plocka upp när dom går runt på området, det är sagt att vi ska ha hundarna kopplade när vi går runt här, men tyvärr så är det dom som låter hundarna gå lösa och "ser" då inte när hunden lägger sin bautahög efter kanten, det ligger ta mig faan högar överallt som en jävla allé, 
droppen var ändå när vi såg en stor hög ligga mitt på infarten till ett av sommarhusen o dom är inte ens hundägare själva,
Kameraövervakning kanske så kan man kasta tillbaka skiten på hundägarens tomt !!!!!

Dessan är inte som alla andra, fast det upptäckte jag redan när hon var valp :)
men trots att alla andra här käkar frukost med mycket god aptit så blir hon inte frestad,
hon äter istället på dan eller på em och sen sent på kvällen, men då äter hon med god aptit
dock inte den maten de andra äter ( Mera Dog Agility) utan Doggy Professional extra valp ( Harrys mat)
eller Royal Canin mini adult ( det vi anväder som godis sk Norpangodisar)
till kvällen sen så blir det en Bravoburgare ( färskfoder),
men hon äter och då är alla nöjda o glada :)

Har inte anmält till någon utställning, jag har ju inget att visa, funderade på Dessan till Västerås,
men när hon o Harry har härjat runt så visade det sig att han har snott päls på hennes ena sida,
så en bog är korthårig, hur kul är det? 
De andra är pälslösa.
Funderar på att åka till mässan imorgon och titta,
jag missade ju stora Stockholm pga av min skada så då kanske man kan åka o titta på lilla iallafall.

önskar alla en GLAD PÅSK


Kommentarer
Postat av: Marie G

Hejsan,

Håller med om det där med hundskit & hur galen på en skala blir man när folk helt enkelt SKITER i att plocka upp skiten?!?!? Jag blir galen så numer så håller jag SKITRENT på sträckan runt mitt kvarter, men det är ju f.n att man ska behöva plocka upp skiten efter andras hundar:( Jag har på ca 2 veckor PLOCKAT ANDRAS HUNDSKITHÖGAR & det blev ca 70 HÖGAR?!?!?

Nä nu njuter vi vidare av det som är kvar av påsken:)

Ha det gott hälsar Marie & hela sheltieligan

2010-04-03 @ 23:04:58
URL: http://marieosindie.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0