permission från sjukan

Hundarna mår bra men det har inte jag gjort.
Vilken vecka, i torsdags lades jag in fär att de skulle utföra en l sterilisering genom
laparoskopi, under onsdagen laxerades jag och tidigt på torsdagsmorgon var jag på plats,
sövdes redan efter ett par timmar,
så vid halv 12 vaknade jag ur narkosen, och vid 2 tiden fick jag åka hem, efter det skulle jag äta ordentligt och kunna börja jobba på måndagkväll,
men inget vart som planerat,
redan på torsdagkväll kräktes jag, tänkte bara att ja ja det tar lite tid innan tarmarna kommit igång,
sen kom kramperna,
på lördag morgon var jag så dålig så Jögge körde in mig till akuten, då krampade tarmarna hela tiden, och jag hade fortfarande inte fått behålla någon föda 
så jag las in och fick genomgå prover och olika röntgen, under tiden fick jag smärtstillande och dropp + antibiotika eftersom de såg att jag hade infektion,
på kvällen oererades jag igen, då såg de att de första kirurgerna hade skadat min tunntarm så illa så de var tvungna att ta bort en bit, o det hade sipprat ut i buken,  
så jag är ihopsydd både kors o tvärs, så nu blir jag stilla i några veckor,
de här nätterna har jag inte fått sova ordentligt nån natt eftersom det var sånt liv på en tant på rummet,
så i natt fick jag permis och kunde sova hemma helt underbart,
men jag måste tillbaka in till sjukhuset imorgonbitti,
förhoppningsvis blir jag utskriven,
fortsättning följer......
/Anki

Kommentarer
Postat av: Barbro Karlsson

Stackare där,,,,de är allt skit med allt just nu.

Jag önskar dig en krya på dig hälsning och att du nu anmäler händelsen.

Själv finns de glada nyheter hos mig liksom dåliga.

GLAD Mari tog körkortet i går!!!! jipppieeee

dålig Krilles valp dog,Man får aldrig vara glad,,tycker synd om tiken och Susanne,

2009-11-17 @ 12:55:47
Postat av: Carola

Hoppas du kryar på dig snart! Låter ju inget vidare.. att läkare kan göra så mycket skador o inte upptäcka det förrän långt senare.

Kram

2009-11-23 @ 08:08:08
URL: http://www.smultronetskennel.com
Postat av: Malin

Din stackare :( hoppas verkligen att du mår bättre nu!Svar på din fråga: Jaa Sebbe blir kvar iaf ½ år till med kulorna i behåll & det är tack vare dej :)

KRYA PÅ DEJ!

Kram

2009-11-24 @ 12:02:04
URL: http://www.frideborgs.com
Postat av: Ulrika

Älskade vännen! Du vet vad jag tycker om läkare sen min feldiagnos då jag höll på att stryka med och nu gör de samma mot dig! Tänk om jag bara kunde åka över och ge dig en kram... saknar dig så!

Många kramar från en gammal och glömsk vän som glömmer bort att höra av sig ibland...

2009-11-27 @ 13:50:15
URL: http://www.tranrikets.se
Postat av: Jennie

Kompis, vad är det för elände jag läser... har inte varit så flitig på sidan,men sen jag själv började blogga så har jag läst en hel del. Fy, så obehagligt med din operation & sedan få detta oxå. Hoppas de andra läkarna har kunnat fixa till detta. Tänker på dig & skickar över en cyberkram! Jennie

2010-01-06 @ 22:20:23
URL: http://frassehero.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0