Halloween

Så är då den helgen över,
Jögge fick ägna en stund till åt att laga sladden till surroundsystemet ( igen),
Den blir kortare o kortare, Dessan hade flisat den rejält,
När vi åkte till S-tälje i lördags så fick Dessan följa med,
Hon vill gärna ha flockens stöd så att ta med bara henne är väldigt nyttigt.
Det vart nästan karaktärstest hos farmor,
för där var Ninja( dansk/svensk gårdshund) som jagade sin boll kors o tvärs,
barn o vuxna,
och en massa olika "spökljud" från olika halloweensaker,
sen klinkades det på pianot också,
Efter det så åkte  vi en sväng till djuraffären o köpte färskfoder,
Där passade hon på att ge en liten puss till henne i kassan.
vägg i vägg till djuraffären ligger en blomsteraffär där det finns en sheltie,
han kom o mötte oss och Dessan visade underkastelse men flydde inte utan smörade för fullt
sen passerade även stora hundar, när en familj passerade så passade hon på att ge det lilla barnet en slick på handen,
Sen vart det vidare till Kyrkogården, där var det mycket folk
men då valde jag att bära henne 
vi satte ljung på 3 gravar, 
på hemresan sov hon gott i bilen.
I går så tog jag med mig Nemo och Dessan för att hämta upp Barbro och Krille,
vi åkte till Bro-Håbo BK, där var demostration av rallylydnad, de som ville fick prova på,
vi passade på att mäta Dessan, hon är nu ( c:a 6,5 månad) 33,5 cm
hon får gärna växa ett par cm till. 
Det känns att det blivit kallare, för jag frös om fötterna,
det var meningen att vi skulle ta promenad efter korven, men vi valde att åka hem,
det tar ju en stund att ta sig hem och jag skulle jobba på kvällen,
Fick glatt samtal från Malin, hon åker om en vecka för att hämta hem en lite blå tjej, grattis Malin :)
Dom söta valparna finns på kennel Frenja  http://www.frenja.se
Här hoppas vi på valpar om c:a 4 veckor
/Anki

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0