stilla

Fast den rubriken gäller naturligtvis inte Dessan :)
Vill passa på att tacka alla snälla människor som hört av sig
och till och med skickat blommor,  Tack Ullis :)

Nemo fäller, och jag har ägnat morgonen åt att borsta o kamma honom, till slut sa ryggen ifrån, tror att för varje hårstrå jag borstar bort på honom så växer det i samma sekund ut minst 4 nya, för det tar aldrig slut.
Passade på att frisera Dessans öron, hon såg lite vildvuxen ut där.

Eftersom Maja vart snittad så måste hon hållas lugn, så hon är i sovrummet och det är galler i dörröppningen,
tack o lov så har ju Maja inte haft några valpar tidigare så hon saknar dom inte, men gamla mormor Norpan står vid gallret och lyssnar o tittar, hon undrar var valparna är och varför dom inte låter.

Själv verkar det äntligen gå åt rätt håll för mig, läkaren sa igår att såret såg bra ut, och till helgen har jag äntligen slut på antibiotikan, 4 sorter på 4 veckor !!!!
jag ska nu försöka ta över skogspromenaderna igen från Jögge, måste börja röra på mig, har fått ont i ljumskarna antagligen pga att jag hållt mig så stilla.

Och plastblommorna får nog vänta,
förhoppningsvis så blir början på 2010 bättre än slutet på 2009, man lever på hoppet.

Har på sheltieforum sagt min åsikt när det gäller Mh och Hd på sheltie, och det står jag för,
blir en aning irriterad när det ges bitska kommentarer,
Jag kan gärna disskutera saker, och lyssnar gärna på andras åsikter även om jag inte håller med. 
men när folk som inte är så insatta i saker klankar ner på en då blir jag förbannad,
ungefär som om jag skulle kritisera när Jögge mekar med bilen, jag som antagligen inte ens skulle kunna byta tändstift själv,
däremot är jag "duktig" på att ha sönder bilen, fast jag ser det mer som om jag haft otur ;) för jag kan inte förstå varför allting lossnar när jag kör, som däck, huvfäste som inte vill låsa huven, tanken, torkararmar, rutor som vägrar funka, dörrar som inte går i lås,
sen alla spikar o skruvar folk kastat ut på vägarna som hamnar i mina däck, plus plåtskador ( 2 av gångerna var jag inte ens i bilen) , suck,  Det är tur att Jögge är duktig med bilar ( fast han är duktig på mycket)
Nu är hundarna lugna så jag ska passa på att pausa i soffan en stund,
kram på er alla
/Anki


Kommentarer
Postat av: Marie G

Hejsan,

Ja låt du plastblommorna vara:) Själv är jag just nu helt hundfri & då kommer tankarna på att börja med släktforskning eller så...ha,ha,ha.

Nä vi får ta nya tag 2010!

Ha det gott Kram från Marie på Grundsten´s

2009-12-18 @ 09:06:13
URL: http://marieosindie.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0