Nelly

Nelly har flyttat till Barbro, våran lilla raggare,
en underbar liten buse som ville ha mycket uppmärksamhet,
pga en skada som valp så kommer hon inte gå i avel.
Barbro kunde erbjuda henne mer än vad vi han med och dessutom finns ju redan Malin där så Nelly har en kompis. Saknaden är stor men vi vet att hon har det bra.
Vi har varit på sheltieläger, det hölls på en gård vid Skottvångs gruvor, Siri fick prova agility, blodspår och vallning. Toya vallning och nosework, Siri gillade inte fåren men Toya kom igång och vallade, så kul, Siri var en hejare på blodspår istället, klockren :D
Inga löp och inga valpar på G, verkar inte bli några i år.
Kittys päls har äntligen kommit tillbaka så nu kollar jag vilka utställningar det blir, tänkte visa Sara också.
Annars rullar allt på som vanligt,
Nytt barnbarn har sett dagens ljus en pojke denna gången så nu är det 2 flickor och en pojke.
Vi har renoverat köket, det vart mycket ljusare och trevligare.
Har precis kommit in efter en regnig promenad,
nere vid sjön var det ett väldigt skrikande på fåglar så jag gick dit för att kolla, en trana har irrat sig in i våran sjö, vilket inte uppskattades av måsarna som gick till attack, den stackars tranan gömde sig i vassen, hur det slutade har jag ingen aning om, men jag hoppas tranan krarade sig.
En natt kvar sen helg igen, tiden rusar fram,
har en månad (ungefär) kvar till semestern
Ha det gott :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0