maj

Över en månad sen jag var här och skrev, tiden springer iväg.
Med en Siri i huset så har man fullt upp.
Hon är en sån härlig men krävande tjej, full fart hela tiden.
Har inte ( vad jag kan minnas) haft en sån envis valp.
Jag envisas med att bära valpar vissa sträckor när vi är ute och går för jag anser inte att de ska ha så mycket motion.
Jag har då ett bälte utanpå jackan och stoppar in valpen innanför jackan så de kan sitta och koppla av vissa sträckor, har fungerat kanon med alla andra, men inte med Siri, hon accepterar det ett par minuter sen protesterar hon vilt men blir ändå tvungen att sitta kvar :D 
Jag har nu äntligen anmält till Norrköping, Toya är ingen utställningshund men vill ändå prova på med henne också, så nu är hon och Kitty anmälda.
För att hinna prova på innan så anmälde jag bägge till den inoffaren som GD klubben har i Bastmora den 14 maj, bra träning.
Toya har fått vara med en gång på utställningsträningen och hon är inte direkt road, springer mer som en pensionär bredvid mig :)
 
Tänkte anmäla Sara till nån el några utställningar i sommar, det var länge sen hon ställdes och hon tycker det är kul.
Lillpluttan Nelly har börjat löpa, de brukar ju inte växa mer efter löpet ( kan ju hoppas att just hon kommer att göra det) sträcker hon på sig kanske hon kommer upp i 33 cm :)
Förutom all tid med hundarna och arbetet så tar hus och trädgård en hel del tid.
jag har ju inga gröna fingrar så det är ingen idé att ha en massa rabatter, men lite avbrott på den stora tomten måste vi ha, och lite blommor i amplar och lådor, sen är det bara att hoppas på att de överlever sommaren :D
Avslutar med lite hundbilder
Först ut Siri
 
När det regnar är det inte kul, fr vänster: Kitty Sara och Toya
Nelly
Nelly längst bak, Kitty i mitten och Siri närmast kameran tuggande på nåt!
Siri och Sara

Det var allt för denna gången,
ha det så gott :D :D
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0