Höstrusk

Nu var det länge sen jag skrev, det har varit hektiskt här.
När valparna var 5 v så märkte vi att Sara var väldigt stel när hon gick och öm över revbenen,
Så vi bokade tid på Veterinärstugan i Åkers.
hon röntgades och då upptäcktes att hon hade kalkbrist, så illa att hon började plocka från sitt skelett för o dia, revbenen var papperstunna.
Jag bannade mig själv hårt för att jag tog en kull till på henne och fick så dåligt samvete,
hon har fått ordentligt med mat så jag vet inte riktigt varför det hände,
men det vart ju tvärstopp med diandet, tack o lov var valparna så gamla och fick redan valpfoder så det räckte med att jag hällde mjölkersättning på maten, Sara fick smärtstillande, kalktabletter och Galastop för att förhindra mjölkstockning, och sen hölls hon stilla i en egen hage men tjocka täcken så hon fick ligga mjukt, vi bar ut och in henne så hon fick göra ifrån sig, där emellan så var vi hos valparna som hon inte fick träffa de första dagarna, förutom det så hade vi vanliga jobb, så det har varit tufft,
jag gjorde en liten specialbody till Sara så hon under övervakning fick stå inne hos valparna en stund då och då,
för dom sakande ju varandra, efter 2,5 v åkte vi tillbaka och röntgade om, hon såg mycket bättre ut och mjölken har nu sinat helt så då kunde hon vara lite mer med valparna, tyvärr så började hon då att spy upp mat till dom ( urhunden? )  antagligen för at föda dom, så då fick vi se till att vänta ett par tim efter hon ätit innan hon fick gå in till dom.
Sen har vi ju alla de andra hundarna, tack o lov så har det varit en lucka i löpen, men fia och Dessan är på G o börja, men Toya som är allätare och normalt har plåtmage hade antagligen ätit nåt skit ute som inte hennes mage pallade så hon fick diarré.
Nu har 3 valpar åkt till sina nya hem, Hilda flyttade till Saras uppf Paula Porseryd  kennel Frenja i Brålanda,
Lilla Uno har blivit Göteborgare,
Bill bor i Eskilstuna,
och Bull ska vid månadsskiftet flytta till Borensberg.
 
 
Kvar blir Nelly, har gjort hennes sida under tikar.
Tog fotona på 2 månadersdagen.
Oturen kvarstår och i tisdagsmorse på jobbet skulle jag fälla ner en skiva på truckens gafflar, den studsar till och slår till mig hårt på vänsterfoten, bakom stålhättan, så när jag vaknade på dan så kunde jag inte stå på foten, jag fick krypa ut till köket ta en köksstol som jag föste framför mig, tack o lov har jag automat på Forden så jag körde in till Södertälje där dottern mötte upp mig,  hoppade in på akuten, röntgen visade att inget var brutet men öm o domnig, så det vart bandage och kryckor,
försökte mig på en liten långsam promenad i helgen eftersom jag tyckte den kändes bättre, vart öm efteråt men jag kan åtminstone gå på den, så imorgon så ska jag tillbaka till jobbet.
bara att hoppas att foten håller.
Vi försökte oss på att få till ett foto med de blå på, hi hi, Jögge kämpade tappert, la en bild på hemsidans förstasida som jag klippt,
Här är ett av de oklippta
:) <3
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0