andra advent

första skinkan är griljerad och allt är lugnt. Jögge jobbar och jag ska ge mig ut i skogen med de fyrbenta. I veckan var jag i skogen och skulle gena på ett ställe, så jag lämnar stigen och möter på en massa höstkantareller, jag som aldrig hittar några normalt sett ser massor i december, helt galet. Så jag drog med mig Jögge ut i fredags så han fiick plocka medans jag höll koll på hundarna. Joker är här på besök under helgen, nu går han även ihop med Nelly, vilket är väldigt skönt. Igår när jag var i skogen så träffade vi på ett par med en gammal sheltiehane. Normalt sett blir mina hundara glada men någonting var inte ok här. Joker som levt sitt hela liv med andra hanar ( och tikar) morrade djup, Toya ställde sig bakom mig, Kitty skällde och även Sara såg stressad ut, Nelly vara fram o nosade och den andra stod stilla men väldigt stel, det var omöjligt att få mina lugna och till slut så började även den andra morra, skulle varit intressant om nån stått och studerat mötet och fått en "analys" av det, Undrar vad det var över den andra sheltien som gjorde mina så aviga? När vi gick vidare så lugnade sig mina igen, förra helgen var vi: jag , Jögge, Tommy, Paulin och barnbarnen Penny och Lilly ( Rickard jobbade) till Torekällberget, På plats mötte vi konstapeln Tobbe ( Jögges bror)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0