Sorg och saknad

En stor stjärna har tänts på vår himmel.
2003 när Nykvarns kennelklubb startade så lärde jag känna dennna krutgumma,
envis, tjurskallig och alldeles underbart härlig.
Vi gick några kurser för bla annat henne, senare har vi haft kurser ihop.
Hon var också spindeln i nätet när det gällde våran klubb, var alltid informerad om allt.
 Och alla vände sig alltid till henne om råd och frågor
2007 vart hon fodervärd åt en av våra tikvalpar Annie,
efter det så hade vi tät kontakt, såväl som mail, telefon och vi träffades lite då och då.
I höstas vart hon dålig.
Det visade sig vara cancer, läkarna trodde den skulle kunna botas.
Jag träffade henne på sjukhuset i mars, visst hade hon det jobbigt, framför allt med hennes fötter men  hon verkade vid gott mod och pigg ändå.
Pga av alla sjukhusbesöken så vart vår kontakt mer sporadisk.
Den 10 maj, 3 dagar innan hennes födelsedag så somnade hon in.
Det gör mig så ont. Tårarna rinner. Faan vad jag saknar henne.
Hon hade ett speciellt sätt att hälsa och jag hör hennes röst i huvudet: Hej Anki
Hon var en av dom som alltid läste min blogg och kommenterade den alltid när vi pratade,
kändes nästan som jag skrev här i för henne, Känns inte så motiverat att skriva längre.
Önskar så att jag hade hunnit träffa henne innan.
Efter att Annie omplacerats så bad hon mig att göra en förstoring på Annie av ett foto jag hade,
det vart inte av och det grämer mig,
Veckan hon somnade in så hade jag tänkt mycket på henne och tänkt att jag skulle ringt,
Förbannade jävla cancer, varför tar den alla fina människor :(  :(
Vila i Frid älskade Aili
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Jennie

Så fint skrivet. Vila i frid Aili. ❤

2015-05-19 @ 16:13:17
Postat av: Yvonne, Bosse och ANNIE

Jag tyckte det inte var så länge sen vi pratade med henne och hon verkade vara vid gott mod - men det kan gå fort - Annie har i alla fall tagit över vårt hus och mår förträffligt (och även gått ned lite i vikt)
hur har vi kunnat vara utan henne ? en solstråle som snor min kudde och "räddar" mig och Yvonne när vi nyser - ett stort tack från oss :-)

2015-05-19 @ 20:42:09
Postat av: Anonym

Låter underbart att Annie har det bra, jo Aili berättade att hon ringt o pratat med er. Ha det bra och krama Annie fr oss ❤❤

2015-05-19 @ 21:22:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0