utställning

Förra helgen var det utställning både lördag och söndag.
På lördagen var det sheltiespecial i Vilsta ( Eskilstuna)
jag hade anmält Krille och Kitty, det var 177 shelties anmälda,
så som vanligt stora klasser och de är uppdelade på 3 ringar.
Det blir att hålla koll åt 2 håll då Kitty gick i en ring och Krille i en annan,
Han in med Kitty först, i hennes klass var det valpar först sen 15 st unghundstikar, hon fick Excellent med CK.
I Krilles klass ( öppenklass hanar) var det runt 30 st och även där fick vi excellent men sen var det stopp.
Nöjd och glad återvände vi hemåt.
Söndagen var SKK:s utst i Strängnäs, dit var Joker och Kitty anmälda. Bra att de delat upp den på 3 dagar, förra åter var det galet trångt på parkeringen.
Vet sen tidigare att den domaren (fr Rumänien) var hård på rörelserna men trodde Joker stabiliserat sig tillräckligt,
Men nä, jättefin kritik utom att hon ville ha mer parallella rörelser fram o bak så det var VG.
Kitty fick Excellent  igen men ingen CK idag,
Hon dömde fort så vi kom hem tidigt, vilket var bra eftersom jag skulle jobba på kvällen
Krille & Kitty
Joker & Kitty

Hela veckan har man känt att våren är på väg, men när man vaknade upp i lördagsmorse så var det ett tunt lager snö på tomten
 
Inte kul men det smälte bort under dagen, det blåste ju som sjutton här och en granne 2 hus bort har i alla år haft 2 stora fina granar på sin tomt nära vägen, nu har de blåst omkull
Känner mig liten framför, tur att det inte ramlade över huset ( det är till salu o ingen bor där)
eller på vägen.
I veckan ska jag iväg och ögonspegla Sara, hennes intyg har gått ut och vi planerar o para henne i vår, hennes sista kull. Så hon kan börja löpa nu :D Tycker även att Toya kan börja löpa, hon är så stor nu :)
 
Natten till idag  var inte rolig, snön vräkte ner igen, vill ha vår, igår i skogen såg även jag små tussilago och nu är det översnöat, suck.
Nu sitter jag o kollar efter nya utställningar, finns ju några här under våren där man inte behöver åka alltför långt,
För det har jag varken ork, tid eller råd till.
i Går var hela familjen samlad här, och Paulin hade med sig en jättetårta ( tror hon försöker göda oss) hi hi.
Avslutar med bilder på mina söta barnbarn
Sockersöta Penny <3 <3
 och ett foto på Paulin med Lilly & Penny
 
kram
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0