semester

Midnatt råder tyst det är i husen.... nåja det gäller inte här o nu, Jögge busar för fullt med dom och lilla Fia (den trf tiken) skäller som en galning därinne,
Sofie kommer med båten från Visby nu inatt och vi har lovat o hämta.
Därför är vi vakna trots den sena timmen.
 

Första semesterveckan har gått,
I måndags var jag till Paula i  Gullspång och hämtade hem Sara.
så nu är flocken samlad igen, skönt.
Trodde Sara som ändå är lite dominant o har temprament skulle "hjälpa" mig o uppfostra vildhjärnan Emma,
men shi fick jag , Sara tror nog själv hon är en valp som hon härjar, hon naggar de andra i haserna för o få fart på dom.
Här är Sara i lekartagen med vattenspridaren som hon bara älskar


Valparna växer o frodas, de är snart ( på tisdag) 6 v
man märker skillnad på deras temprament, de trf är kaxigare, o de blå keligare.
på fotot är de 5 v, så skönt när det är bra väder o de kan få vara ute lite grann.




Idag kom Margot med Viola, jag hade redan gått en sväng i skogen med hela ligan så när hon och jag skulle gå ut så fick bara Harry följa med, han är så lugn när man är ensam med honom, nu var ju visserligen Viola med men hon är ju också lugn,
så vi kunde gå o leta svamp o prata i lugn o ro, jag är som alla vet ingen höjdare på o hitta kantareller men vi fick ihop lite grann iallafall, och trots att skogen numera ( som vanligt) är full med bärplockare så finns det ändå fullt av blåbär kvar :) 

Det är bara Krille som har pälsen i behåll så honom anmälde jag till Eskilstuna nu i augusti.
Nu regnar det ute, o jag har som vanligt på kvällen tagit bort paddor o grodor från tomten, hatar dom :(

/Anki


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0