Vår!!!!!!!!!!!

Det har varit så skönt några dagar med sol och plusgrader, man blir så glad då :)
Nu på morgonen var det visserligen några minus men det hinner förhoppningsvis ändra sig.

Nu har jag lagt ut på hemsidan att Smulan är parad, bara att hoppas på att det tagit, det måste det ha gjort.

Quittra har lyckats med att göra illa sig, jag gissar på att mellanhanden fått sig en kyss i ishalkan som är,
för när hon tar det lugnt så går det bra, men gör hon en häftig rörelse med benet hon så lyfter hon rätt som det är upp tassen o verkar öm, så hon får ligga ensam i köket o tugga ben, och sen  vara ensam med mig ute, hon verkar tycka det är helt ok.
Igår tog jag en sväng i skogen med enbart grabbarna, ville lugnt vänja Joker med att vara lös i skogen och dessutom komma på inkallning,


från vänster Harry, Joker & Nemo 
Så med en påse hundgodis tog jag med mig Nemo, Harry och Joker, det gick jättebra, Joker höll ögonen på mig nästan hela tiden för o se om jag skulle ropa o därmed ge godis, men jag väntade varje gång på att han skulle fokusera på nåt annat innan jag kallade på honom.
på em åkte vi in för att fira Sofies sambo, (vår "svärson")  Martin på födelsedagen,
Nemo och Harry fick följa med, Harrry tycker ju att det är lite läskigt med trapphus så han behövde träna,
i lägenheten var det fullt med folk, Nemo gick bara till dom han kände medans Harry strosade runt o kollade vad folk hade på faten, tack o lov var det flera hundägare så dom kunde fösa bort Harry när han var för nära alla tårtfat.
Hemfärden vart för skakig för Harry eftersom vi tog lilla vägen, han blir lätt åksjuk och naturligtvis så spydde han,
bara o riva ur allt i skuffen o tvätta :(
Väl hemkommen så var naturligtvis inte Harry trött, utan ville busa, suck.
Nu ska jag ta med Quittra ut på baksidan igen, hon strosar runt medans jag plockar hundskit, det som göms i snö kommer upp i tö, jo man se hur mycket man slarvat under vintern, man hinner inte alltid med att städa när snön faller, måste köpa en ny bajs-spade också, den gick sönder igår, till dess anväder vi en vanlig stor spade,
ha en skön söndag gott folk :))

Kommentarer
Postat av: Anonym

Ja, den här helgen har det varit superhärligt väder! :)

Vi har verkligen tagit vara på dagarna.

Ses vi på torsdag? ;)

Tjing

2011-03-13 @ 20:34:27
URL: http://frassehero.wordpress.com
Postat av: Marie G

Hoppas att det blir många valpar hos er!

Ha det gott hälsar Marie & alla sheltisar

2011-03-16 @ 10:32:45
URL: http://marieosindie.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0