sista augusti

Ja då börjar sommaren lida mot sitt slut, bara 11 grader ut nu ikväll o jag tycker det regnar lite varje dag.
Nu får man längta till våren igen
Nåt som jag reagerat på när man går här hemma i skogen är att det är så uppbökat överallt, så har det aldrig varit förr, antar att det är vildsvin, har  tack o lov inte träffat på dom än,
är rädd för att det bara är en tidsfråga.

Vi hade en familjefest här för ett par veckor sen, Jögges mor,  syskon med respektive + barn
och mina syskon med respektive + barn, min mor kunde tyvärr inte vara med :(
nu var ju inte alla med men vi vart ändå 28 st, kul
Jögge har fyllt 50 och syrran likaså, och Sofie har fyllt 20, herregud va tiden går.



Jag riggade lite snabbt upp en "hundgård" så dom inte skulle springa runt oss hela tiden,
lite avundsjuka vart dom eftersom Jögges bröders hundar Ninja och Molly + min brors hund Embla
fick röra sig fritt.
Förra lördagen var vi till Eskilstuna i ösregnet, inte kul o va på utställning då,
Krille och Joker fick VG, Harry G, det var inte många som fick excellent,
bättre lycka nästa gång kanske, och det blir Gimo den 11 sept,
Sen blir det uppehåll
Har inte anmält mig till nån kurs heller,
däremot hoppas jag att det nu blir föreläsning med Anders Hallgren, den vart ju inställd i våras.
Sen är det ju Sheltieträff på Adelsö den 17 september,  den får man inte missa :)
Snart dax o ta sig till jobbet igen, 2 nätter kvar till helg.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0