sjukhus= antibiotika igen

Jaha, jag hann inte ens börja jobba innan kroppen kom med protest och orsakade kaos,
i fredags så började allt jag intog rinna igenom mig i 220 km /tim,
inte var det för att jag konsumerat för mycket av mat o dryck på nyårsafton ( det gör jag aldrig),
men jag avvaktade och räknade med att det skulle sluta innan söndag, men icke då, så det var bara o meddela jobbet att jag uteblir
sen direkt i måndagsmorse så sökt jag min läkare, vi for in dit och fick göra prover, nu får jag inget svar förrän på torsdag
men dom misstänker 
( om jag tolkade läkaren rätt) att det är bakterier som avsöndrat floster (?) och eftersom jag har gått på så mycket antibiotika så är mitt immunförsvar dåligt och den är då giftig för mig,
så det enda som hjälper är ny antibiotika !!!!
så det har jag fått nu, har tappat räkningen men jag tror jag är inne på 5 eller 6 kuren nu :(
Jag är inte  så uttorkad att jag behöver läggas in ( tack o lov)
och jag hoppas att det inte blir så illa heller, utan att penicillinet hinner göra verkan innan dess.
Och jag som sa att jag hoppades att 2010 skulle börja bättre än 2009 avslutades, 
 jo tjena!!! Det ( som man säger på ren svenska) sket sig redan i starten !!!!!!!

Tittade nyss på termometern -18,3, liiiite kallt.
Stackars Maja fick kramp i tassarna på samma sida när hon satt o bajsade, vilket resulterade att hon föll åt sidan
lite elakt att skratta men det såg roligt ut,
jag vrålade godis några gånger så lyckades hon få fart på benen och kom farande :)
Jag la in nya bilder på hemsidans förstasida, på det fotot som Dessan och Maja har dragkamp så syns i bakgrunden våra prydnadskuddar,  alla 3 har en liten dragkedja på baksidan med en liten flärp över sig,
men av någon anledning så har Dessan vid 3 tillfällen lyckats med att ta den lila kudden, öppnat dragkedjan och slitit ur stoppningen, jag vet inte hur hon bär sig åt??
Varje gång har jag trott att hon slitit eller bitit sönder kudden och sen slitit ur allt, och varje gång blir jag lika förvånad när jag vänder på kudden och ser att dragkedjan är hel men öppen, så det är bara o trycka in all stoppning igen och stänga dragkedjan, vilka fantastiska 4-benta vänner man har :))
//Anki


Kommentarer
Postat av: Marie G

Hejsan, Usch det låter inge vidare:( Hoppas verkligen att du får ordning på dig:)

Trizz åt inte Eukanuban så jag fick ett tips om Bento Kronen som jag började med att blanda med det gamla. Givetvis plockade hon bort det gamla & åt Benton! Efter ngn vecka plockade jag bort Benton(vill ju gärna att alla äter samma foder) & se då fortsatte hon att äta Eukanuban:) Å nu har hon ätit Eukanuban i ca 2 veckor!!

Njut vidare av dina hundar, själv är jag hundfri...

//Marie G

2010-01-05 @ 11:04:20
URL: http://marieosindie.blogg.se/
Postat av: Jennie

Hallå där.. stackars liten med frusna tassar & en matte som skrattar åt henne oxå! men jag gjorde ju det nu när jag läste så jag antar DET SÅG RIKTIGT SKOJ UT! :)Vem är snyggingen på första sidan?? Trefärgade med mycket päls? Påminde mig lite om Balder så jag blev lite rörd här... Kram Jennie

2010-01-06 @ 21:47:29
URL: http://frassehero.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0