andra advent

Sakta men säkert närmar sig julen,
själv längtar jag till våren, vill att tiden ska gå fort.
Jag har så svårt för kylan, när det kryper ner under -10 så blir det även jobbigt för Norpan.

Första veckan efter  sjukskrivningen är avklarad, gick ganska bra,
tyvärr vart det extra lång vecka eftersom det var arbetsplatsträff igår,
Dom hade gjort ett roligt inslag i det hela som gjorde det lättare,
Det hette skitsnacksbingo :)
efter mötet var det julbord, men det hade jag tackat nej till så medans de andra skulle knalla dit så åkte vi andra hem.
På vägen till mötet så hade några krockat i Tomtebodakurvan, så det vart lite kö,
men man blir inte förvånad att det uppstår krockar, vissa människor kör verkligen som idioter,
dom ska fram så snabbt som möjligt till varje pris,
fast sen finns de dom som är precis tvärtom, kör så sakta så en lite unge på 3-hjuling kan cykla om, va faan ska de ut på vägarna (speciellt motorvägen) o göra.
Annars rullar det på, de små har nu passerat 4 månader
och imorgon blir "Lilla" Harry 1 år, gud va tiden går fort,
nåt som både de små och Harry uppskattar ( förutom mat) är all lek,
Harry älskar ju o bli jagad, och dom små älskar att jaga honom
så det är mycket spring.

Här är Joker på väg fram till Harry


Söt Quittra :)
med sina tunga öron ser hon lite platt ut i skallen, men jag hoppas de ska resa sig när tandömsningen kommer igång.
Har lite problem med att får in dom när de varit ute o lekt,
av någon anledning tycker dom alltid att det är för tidigt att gå in när jag kallar på dom,
men matvrak som dom är så kommer man oftast ganska långt med godis :))

Hörde på radion att det pratades i djurpoliser i Sverige , äntligen!!!!!!!
Sen när det blir av är en annan femma.


Avslutar med en bild på de 3 knasbollarna, vet inte riktigt vad de håller på med
men söta är dom :)



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0