Tid

Jag skulle behöva fler timmar per dygn, tycker inte man hinner ett dugg,
I veckan var vi o köpte en altandörr.
Och i gårmorse satt jag i bilköer när jag skulle hem från jobbet, det tar ungefär 45 minuter att åka men då tog det 2 tim och en kvart, en stor olycka hade skett i Södertälje.

Valparna växer som sjutton, hoppas det blir bra väder imorgon så man kan få ta ut dom en stund.
Jögge fick köpa ett gäng med små mjukisar idag på Lions årliga loppmarknad som var här i Nykvarn,
nu har jag blaskat upp dom sen ska dom in till valparna.

Idag var det kurs, träffade en söt liten sheltievalp på 5 månader från Nordstagården.
Vi provade på lite agility, övade mest på tunneln, det tyckte både Harry o Dessan var helt ok,
hindrena var inte lika roliga av nån anledning,
vi övade även inkallning, men Dessan har fullt upp med att kolla vad Husse o Harry gör, så jag var tvungen att gå till andra änden av plan för att få henne att lyssna på mig

Jag har investerat i en mätsticka ( äntligen)
men det är nog banne mig en konst att mäta, har mätt hundarna flera gånger och fått flera olika resultat :D

Fick ju tidigare ett mail av Angelica och Prinsen om deras fina resultat,
har nu fått ett från Caroline som har Gizmo (R. Gabriel Gizmo, Smulans kullbror)  Dom har nu blivit godkända i anlagstestet i Viltspår (Tidigare har även Ikaros blivit godkänd)
sen tränar dom agility och ska även snart ställa upp i lydnadsklass 1,  :D :D 
Gizmo var även med i Vilsta på specialen, hade han inte höjt svansen så hade han fått en 1:a,
han är en tuff kille som är duktig på att valla både får o kor.

Vi blir så stolta över våra duktiga valpköpare,
vi blir så glada när ni hör av er och berättar om era hundar,
tyvärr är det inte alla vi har kontakt med, många gånger undrar man hur det gått,
men jag har inte en sportslig att hinna med o kontakta alla, speciellt som jag inte har allas emailadresser heller,
då skulle man kunna skicka ett mail o fråga iallafall.
Jag har ju lite bakvända tider eftersom jag jobbar natt och tror inte att det skulle uppskattas om jag ringer vid 11- halv 12 o framåt på nätterna,
Så ni som har en Revärenshund och som vi inte har kontakt med: SKICKA ETT MAIL ELLER RING

Vi går i tankarna att sälja Maja, hon skulle behöva ha nån som har mycket tid,
hon är steriliserad så nån avel är ju otänkbart,
inte är utställning nåt för henne heller.
Hon har gått både valpkurs och allmänlydnad så det är pli på henne.
Hon är ju så go o underbar, jag bara älskar hennes blåa ögon.
hur ska jag hitta nån åt henne, personen måste vara mjuk eftersom Maja är ranglåg,
aktiv då hon är en tjej som är pigg som sjutton ute men lugn inne,
nån som har en liten, snäll hund innan men inga katter eller småbarn,
hon är väldigt matglad och är van att ligga i både soffa o säng.
hur hittar man de personerna ???????????? 

nu ska jag tränga ihop mig med hundarna o husse en stund i soffan,
ha en fortsatt trevlig kväll


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0