morgonstund har guld i ...... snö???

När jag gick upp i morse så vräkte snön ner,
vi har ju haft flera fina dagar nu så man vart lite ledsen.

I lördags tog jag en sväng till mässan,
den domaren dömde nog på ackord för det var klart redan straxt efter halv 12.

I går så for vi alla in till farmor ( Jögges mamma)
vi stanande till vid Ica Maxi och då passade jag ( och Tommy) på att  kliva ur med alla hundar
för att gå sista biten,
efter en liten stund mötte vi Natalie (Salty Forrest dotter :) ) med tibben Kaschmir,
hon ville inte alls hälsa på våra hundar utan tyckte nog att vi bredde ut oss för mycket på gångvägen
för vi vart utskällda :)
Väl uppe hos farmor fanns Jögges bröder med familj o hundar på plats,
efter maten knatade jag iväg med hundarna till pulkabacken där de fick springa av sig,
sen vart det en sväng i koppel, då mötte vi Aili med Annie och Lina,
vi återvände till samma fält och lät hundarna springa en stund till,
sen gick Aili med mig en bit på vägen, 
när vi kom tillbaka till farmor efter 1.5 timme var hundarna trötta,
under bilturen låg hundarna utslagna, så efter att de fått mat så sjönk de ner i soffan
och visade inte några fler tecken på att vilja aktivera sig,
5 timmar i tokstan räckte för dom :)
Idag skulle vi åter till tokstan ,
men jag rastade hundarna en timme i skogen först så fick de stanna hemma
den stunden vi var hos min mamma och fikade,
nu är påsken och ledigheten slut och om några timmar är det dax att åka till jobbet 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0