Turinge Marknad

Idag var det den årliga marknaden i Nykvarn, gator stängs av och det är väl c:a 150 knallar som säljer allt,
sen är det även karuseller och lotteristånd.
Själv är jag bara intresserad av coccosbollarna, så medans övriga familjen gick runt bland stånden så gick hundarna och jag i utkanten, för det är verkligen fullsmockat med folk, och jag gillar inte att gå in med hundarna i den trängseln, de blir så lätt trampade på tassarna o knuffade, men man ser många andra som tycker det är ok. 
Vid ett tillfälle var vi tvungen att trängas lite, men det var bara för att jag missbedömde,
på ett annat ställe väntade jag ut en man med en golden ( Nemo är rädd för sådana) eftersom passagen var så smal,
han säger att hans hund är en riktig vilde, så jag ber honom att gå först, och det gör han men tyvärr stannar han efter bara ett par meter o låter sin hund sträcka sig i kopplet mot mina :(
så Nemo ville först inte gå, men insåg sen att han var tvungen så då sprang han förbi på den bortre sidan,
jag vet att det väcker uppmärksamhet när jag kommer med 6 hundar men man behöver ju inte försvåra det för mig.
När vi knallat runt i över en timme så återvände vi till bilen och fortsatte in till farmor (min svärmor)
hon fyllde år i veckan GRATTIS I EFTERSKOTT MONICA
Det hade varit andra hundar där i veckan så hundarna hade fullt upp med att lukta av huset,
En och en halv timme senare när vi fikat färdigt så var det dax att bege sig hemåt, då var Dessan iallafall väldigt trött,
så väl hemma så sjönk vi ner i soffa o säng för en välbehövlig vila innan maten,
Så var helgen slut och om ett par timmar är det dax att åka till jobbet
/Anki
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0