sista dagen på året

Så är det då äntligen nyårsafton, inte för att jag längtade till just den här dagen men  
imorgon är det nytt år och då är det snart vår, hurra  :)
Kallt har det varit också, gårdagens promenad vart i småspringande stil för att hålla värmen
det var nästa -15 grader när vi var ute i skogen, på kvällen sjönk det till -18,8,
man får ju frostskador bara man stoppar ut huvudet ;)
Idag var det lite bättre bara -8

Vi har upptäckt att Dessan har en ny kärlek: tandborstning,
hon behöver ju inte egentligen ännu, men jag gör det på henne när de andra får en omgång bara för att hon ska bli van, i förrgår när jag gjorde det på alla så vart det 2 ggr på henne, hon följde mig som en skugga och slickade på tandborsten så fort hon fick chansen
därför gav jag mig till slut o det vart 2 ggr på henne.

Om 5 veckor räknar vi med att våran lilla Sara är tillbaka igen,
undrar om Dessa och Sara kommer att hitta tillbaka till varann,
det kan ju hända att Sara ändrat sig efter den här tiden med valparna,
annars kan ju Dessa trösta sig hos Maja,
det är ganska kul att till och med Norpan leker med Dessan :)
fast Dessan verkar få igång alla ( som hon vill leka med)

Nu får vi se hur kvällen och natten avlöper,
lider med alla stackars skotträdda hundar i städerna,
Man kanske skulle ha öppet hus sån här dag så de slapp lida,
fast då får jag nog bygga ut först för jag kan tänka mig att det är en hel del som behöver komma bort.
Hoppas ingen är tanklös och går ut med sin hund lös ( som jag läste om förra nyår)
ingen hundägare borde gå ut med hundarna överhuvudtaget runt tolvslaget.
Var rädda om er och era fyrbenta vänner

Gott nytt år
på er alla
/Anki

Kommentarer
Postat av: Marie G

Ännu så länge är det lugnt här ute i skogen:) Så skönt!

Hoppas att ni oxå har det lugnt...

Gott Nytt År!

Hälsar Marie G med sheltieligan

2009-12-31 @ 21:47:43
URL: http://marieosindie.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0