kallt

Nu har vintern verkligen bitit sig fast, i fredags hade vi nästan -19 grader, brrr
igårkväll och i morse var det nästan -18. och snön har vräkt ner.
Men nu har iallafall det vänt och vi går mot ljusare tider, härligt, jag längtar till våren.
Maja fick för första gången sen snittet vara lös i skogen igår,
hon och Norpan har under de här veckorna fått gå kopplade medans de andra kutar runt som galningar,
me nu är ordningen återställd, vilket är skönt för mig för jag rör mig fortfarande lite långsamt, tror det är tarmarna som spänner, frågan är om jag ska få leva med att ha kolik-liknande smärtor livet ut.

Har köpt nytt shampo till hundarna, har tidigare alltid kört på de som finns hos veterinärer och apotek,
Sebocalm ( shampo) och Humilac ( balsam) 
började med det för c:a 15 år sen när jag hade en hund med torr hud,
och jag har alltid varit nöjd. 
Nu har jag köpt Espree, många lovordar det så mycket så jag tänkte testa 
dom har ju en uppsjö av olika sorter, jag köpte Aloe Oatbath Medicated Shampoo,
ska börja med Norpan idag, sen blir det Dessans tur.

Vart så full i skratt häromdagen på ÖoB, jag stod vid hundprylarna ( dom har ju ganska mycket sånt där)
och bredvid mig står en flicka på c:a 6-7 år, hon plockar hela famnen full med stora hundleksaker, mest sånt som piper 
när sen hennes pappa kommer gående så brister hon ut :
snälla snälla pappa kan vi inte köpa en hund så jag kan köpa de här sakerna
jag kunde inte låta bli att le, tyvärr var jag precis på väg därifrån så jag hörde inte vad pappan svarade
men när jag vände mig om en bit bort så stod hon fortfarande med alla sakerna i famnen.

Själv är jag också sugen på ett nytt litet blåbär ( eftersom inte Maja fick några),
men när man går sjukskriven så blir man bara sååå fattig, 
pratade med patientskadenämnden igår, om jag får ut nåt där ( det är bara 45 % av alla anmälningar som går igenom) så dröjer det, hon sa att det tar mellan 8 - 12 månader innan man får nån ersättning,
Men det är ju nu jag förlorar min inkomst !!!!!!!!!!  sjukt system.

Från oss alla till er alla
en riktigt
GOD JUL

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0